The newest offerings and updated daily

Wednesday, April 23, 2008

PhD Position VU Amsterdam -- Arbeidsmarkteffecten van prijsbeleid op de weg.

Ph D position

VU University, Vrije Universiteit, Amsterdam (Netherlands)

Arbeidsmarkteffecten van prijsbeleid op de weg.

Werkgevers stellen steeds hogere eisen aan werknemers. De productie van diensten en goederen wordt gecompliceerder en vereist steeds meer deskundigheid. Bovendien zijn de vereiste kennis en vaardigheden steeds meer gespecialiseerd. De productielocaties zijn meestal geconcentreerd in en rond de grote steden, terwijl een belangrijk deel van de werknemers daarbuiten woont. De beschikbaarheid van transport (wegen, openbaar vervoer) maakt het voor bedrijven mogelijk om hun werknemers in een groter gebied te zoeken, en daardoor om beter passende werknemers in te zetten. Omgekeerd kunnen werknemers in een groter gebied naar een passende baan zoeken. Dit leidt tot efficiëntieverbeteringen die bijdragen aan de groei van economie en welvaart. De afgelopen eeuwen zijn de transportmogelijkheden steeds verder verruimd. De komst van achtereenvolgens de trein, de auto en autosnelwegen heeft de gegeneraliseerde reiskosten verlaagd en de actieradius van mensen vergroot. De afgelopen decennia is het aanbod van wegen echter achtergebleven bij de vraag, waardoor de congestie toeneemt en reistijden niet meer substantieel dalen. Niettemin nemen woon-werkafstanden nog steeds toe. Prijsbeleid op de weg vormt volgens verschillende onderzoeken een belangrijk middel om de weg efficiënter te gebruiken en daardoor de totale gegeneraliseerde reiskosten te verlagen. Daarvan mag naast directe tijdwinst worden verwacht dat het de werking van de arbeidsmarkt beïnvloedt. Deze invloed verschilt naar verwachting per segment van de arbeidsmarkt. Voor laag opgeleiden, vaak met lage inkomens – en daardoor een lage Value of Time - en relatief weinig gespecialiseerde functies, weegt de tijdwinst niet op tegen de financiële kosten. Hierdoor wordt hun actieradius kleiner. Voor hoog opgeleiden daarentegen, vaak met hoge inkomens, een hoge Value of Time en zeer gespecialiseerd werk, dalen de gegeneraliseerde reiskosten en neemt de actieradius toe. De centrale vraag van dit onderzoek is hoe groot deze arbeidsmarkteffecten zijn en of zij worden beïnvloed door de vorm van prijsbeleid op de weg en door mogelijk aanvullend beleid. Concrete onderzoeksvragen zijn: - hoe groot zijn de segmenten die hogere resp. lagere gegeneraliseerde reiskosten ondervinden? - hoe sterk stijgen of dalen hun reiskosten? - Welke invloed heeft dit op hun woon-werkafstanden? - Welke invloed heeft dit op de werking van de arbeidsmarkt (bijv. de mate waarin werknemers passende functies vervullen, lonen en werkloosheidsduren) - Treden door de arbeidsmarkteffecten additionele welvaartseffecten op, bovenop de tijdwinst? Hoe groot zijn deze additionele voordelen in verhouding tot de waarde van de tijdwinst?

De methoden: - Literatuuronderzoek (internationaal) - Analyse van het Mobiliteitsonderzoek Nederland, de Enquête Beroepsbevolking, tijdreeksen en andere gegevens - Mogelijk aanvullende enquêtes - Modellering

Begeleiding: Carl Koopmans (KiM) en Jan Rouwendal (VU)

De promovendus zal de helft van zijn tijd werken aan de Vrije Universiteit, en de andere helft aan het Kennisinstituut Mobiliteitsbeleid.

Informatie: Piet Rietveld (31-205986090) prietveld @ feweb.vu.nl

The way to AMINEF in Gedung Balai Pustaka

American Indonesian Exchange Foundation
Balai Pustaka Building, 6th. Floor
Jl. Gunung Sahari Raya No. 4
Jakarta 10720, Indonesia

1. The buses which goes to Senen Bus Station all of them pass through Gedung Balai Pustaka. Especially which route is through Pasar Baru .

2. Bus Transjakarta, from Blok M you have to change the bus 2-3 times.
Way 1 : from Blok M change the bus in Dukuh Atas bus stop to the bus towards Pulogadung, then take a bus in Pramuka bus stop towards Ancol, this bus pass through Gedung Balai Pustaka. The closest bus stop (Budi Utomo) is about 800 meters from Gedung Balai .
Way 2 : From Blok M take the bus in the Harmoni Bus Stop, the bus towards Pulogadung, get down in Senen Bus Stop and walk about 800 meters, or from this bus stop take the bus towards Ancol and get down as mentioned in way 1. About the distance, this two bus stops is about the same. (It is better if you take ojek or bajaj from this bus stop to Gedung Balai Pustaka)

3. If you take taxi with old tariff (TL=Tarif Lama) from blok M with no traffic jam is about Rp. 30.000,00.

4. From Blok M use bus Patas AC 76. Gedung Balai Pustaka is in the right side, after you pass through Depag, and say to conductor "Balai Pustaka"

5. Use a busway from Blok M towards Kota, get down in Sawah Besar bus stop. From here take a Mikrolet M12 towards Senen. After cross road Wahidin and before senen get down and cross the street.

Living Cost in Germany

Living Cost in Germany is vary from city to city, but this is th case if you stay in Aachen, Germany
Student accommodation or private sharing : 180 - 230 euros per month
Food : 10 - 12 euros per day (if eating outside)
Transport for students : free within Aachen and until Koln and Dusseldorf in regional trains)

Living Cost In Austria

Living Cost in Austria is depending on the city, for example the Capital of Austria, Vienna:
- Dormitory is about 250-400 euro per month.
- Living Cost 200-400 euro per month.
- Transportation 128 euro per 4 months (student and age < 26), or 49 euro per month (ordinary)

For visa, it has to be a letter from the University/Scholl in Austria. It takes about 2-3 months.

Where to do GMAT Test

GMAT Tests are held in Jakarta, Indonesia :
1. EEC Slipi +62-21 5320044 or +62-215323176
2. Kaplan GMAT Preparation +62-81388908450, +62-21 5211588, +62-215211701 (Information abaout this test can be asked in that number)
3. Or this number +62-213159225

Blog Archive

Other References